Ποιοι κερδίζουν από την στροφή της Ευρώπης για τους θερμικούς κινητήρες

Μετά από έντονες πιέσεις, η ΕΕ έκανε πίσω στην πλήρη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035, δίνοντας ανάσα στους θερμικούς κινητήρες. Πώς επηρεάζονται κατασκευαστές, χώρες και η αγορά των EV.

Ποιοι κερδίζουν από την στροφή της Ευρώπης για τους θερμικούς κινητήρες
Διαβάζεται σε 2 λεπτά

Ύστερα από σχεδόν έναν χρόνο διαβουλεύσεων με τους φορείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ικανοποίησε στις 16 Δεκεμβρίου ένα από τα βασικότερα αιτήματα των κατασκευαστών.

Την κατάργηση της υποχρέωσης για αποκλειστικά μηδενικές εκπομπές ρύπων στα νέα αυτοκίνητα από το 2035. Αντί αυτού, προτείνεται μείωση των εκπομπών κατά 90% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021.

Εφόσον εγκριθεί, η πρόταση θα επιτρέψει περίπου στο 25% των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται μετά το 2035, να εξακολουθούν να διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης.Σε αυτά περιλαμβάνονται πετρελαιοκίνητα, συμβατικά βενζινοκίνητα χωρίς υβριδική υποβοήθηση, ήπια και πλήρως υβριδικά, plug-in υβριδικά, ηλεκτρικά οχήματα εκτεταμένης αυτονομίας, καθώς και οχήματα εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούν υδρογόνο.

Η βασική προϋπόθεση είναι ότι οι εκπομπές αυτών των κινητήρων, θα πρέπει να αντισταθμίζονται, κυρίως μέσω της χρήσης "πράσινου χάλυβα" και σε μικρότερο βαθμό μέσω βιώσιμων καυσίμων.Το νέο πλαίσιο περιλαμβάνει επίσης την εξομάλυνση των στόχων εκπομπών για το 2030 σε βάθος τριετίας, τη δημιουργία ξεχωριστής κατηγορίας M1E για μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μήκους κάτω των 4,2 μέτρων που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, καθώς και την καθιέρωση ποσοστώσεων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών για μεγάλους στόλους οχημάτων.

Αν και αναμένεται σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση τους επόμενους μήνες στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στο Συμβούλιο, η κατεύθυνση της πρότασης είναι πλέον σαφής. Και με βάση αυτήν, διαμορφώνεται ένας χάρτης νικητών και χαμένων.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο topgeargreece.gr